torstai 24. syyskuuta 2015

Osavaltiosta toiseen

23.9. Tucson, AZ - Palm Springs, CA
Lähdimme aikaisin aamusta liikkeelle Tucsonista. Tulossa oli autoreissun pisin ajo, reilu 600 km. Lähdimme painamaan kohti Phoenixia mutta ovelasti kurvasimme ennen kaupunkia vasemmalle ja ohitimme kaupungin länsipuolelta. Liikenne sujui jouhevasti. Ainoa tuska oli pitkät suorat. Ja sitä suoraa sitten riittää! Ohi vilisi myös Tombstone -jutussa mainitsemani Punavyö -kirjojen paikannimiä: Salome Road, Harquahala vuoret jne. Kyllä riitti lystiä!

Tulimme Kaliforniaan jonkinlaisen ihme tullin läpi. Siinä äijät vain huitoivat jatkamaan matkaa.

Perille seuraavaan kohteeseen Palm Springsiin saavuimme hyvässä ajassa, matkaan meni noin 7 tuntia, joka sisälsi pikaisen lounaan Taco Bellissä. Jätimme yhden matkalaisen ennen majapaikkaan ajoa, yllätys, paikkakunnan ilmailumuseoon. Muut ajoimme majoitukseen eli paikkaan nimeltä Casa Cody.

Ilmeni, että paikan oli perustanut Buffalo Billin serkkutyttö ja olipa paikassa yöpynyt muuan Charles Chaplin niminen henkilö.

Tosi mukava paikka! Matalia yksikerrostaloja ja muutama uima-allas puutarhoineen. Kävin hakemassa ilmailumuseokävijän ja samalla haimme takeaway evästä ja juomaa retkelle motellin puutarhaan uima-altaan vierelle. Ilta meni mukavasti höpöttäessä ja kerratessa retkeämme. Limet sai suoraan kättä kurkottamalla puusta.

Illan päätti automaattikastelulaite joka yllätti meidät klo 23. kastelemalla vielä paikalla olijat. Siihen olikin hyvä lopettaa iltamat. Lämpöä oli muuuten Palm Springsiin ssapuessa sellaiset kivat 38C. Tiistaille luvattiin 42C! Onneksi siinä vaiheessa olimme pakenemassa Hollywoodiin.

Casan hyvä aamiainen tarjottiin puutarhan reunalta

Casa Codyssa huomasi, että Tucsonin hotellissa oli ollut todella huono sisäilma. Tukkeutunut nenä aukesi ja toimi nyt aivan erilailla. Allergista ei ole muuten haitanneet kokolattiamatot ollenkaan koko reissulla paitsi mainitussa Tucsonissa.
Loppuun vielä suttuinen puutarha/uima-allakuva.

1. Tulli ennen Kalifornian osavaltiota on kuulemma siksi, ettei New Mexicon puolelta tuoda maanviljelystuotteita tullitta tai salaa. Ihmettelimme myös tätä rajamuodollisuutta.

2. Tulli ennen Kalifornian osavaltiota on kuulemma siksi, ettei New Mexicon puolelta tuoda maanviljelystuotteita tullitta tai salaa. Ihmettelimme myös tätä rajamuodollisuutta.